JAK SZKODZISZ SOBIE PODJADAJĄC?

📌Pamiętam słowa mojej mamy, mówiącej o babci – nigdy nic nie jadła, ale cały czas czegoś tylko próbowała siedząc cały dzień w kuchni. Tu łyżeczka 🥣, tam mały gryz 🥜a cała babcia była niestety podobno szersza niż wyższa. I o co tu chodzi ?! 🤷‍♀️
📌Ostatnio zgłosiła się do mnie dziewczyna pracująca w biurze. Spędzała przed komputerem ok 10 godz dziennie 👩🏽‍💻 Zamawiała catering z 5 pełnowartościowymi pudelkami. Żeby nie jeść słodyczy i by było oczywiście zdrowo chrupała przy biurku dodatkowo zawsze dwa jabłuszka dziennie 🍎🍏 Nie żadne tam cukierki, po prostu dwa jabłka. Ale uwaga nie zjedzone na raz, a dziubane przez cały dzień między dietą pudełkowa. Efekt ? Niezbyt chętnie chciała się rozebrać na wakacjach z koleżankami…

⁉️Czemu tak się dzieje? 🙄🤷‍♀️
Kiedy przegryzasz coś miedzy posiłkami, albo jesz na zasadzie śniadanko, potem biała kawka, potem batonik, godzinka przerwy i pomarańczka, potem słodzony napój lub soczek owocowy popijany przez pół dnia i po takim popijanku wrzucisz obiadek, za pół godzinki pyszne latte, potem dwie czereśnie i małe ciastko itd to
✔️nie dajesz organizmowi odpocząć, cały czas trawisz – nie skończysz nawet w połowie trawić jednego posiłku, po czym dokładasz kolejne i kolejne „ gryzy”
✔️podnosisz cały czas poziom cukru we krwi kiedy to „ jedzonko” zawiera węglowodany i aktywujesz do działania insulinę, która ma go obniżyć

⁉️ Co to może powodować? 🤔
✔️dolegliwości układu trawiennego np. gazy, wzdęcia, uczucie ciężkości 🔜 to może prowadzić do stanów zapalnych
✔️problemy z gospodarka cukrowa np. hipoglikemię, insulinooporność, cukrzycę typu II 🔜 w konsekwencji możesz mieć albo nadwagę albo w razie chęci redukcji tłuszczu może być to bardzo trudne – nie da się chudnąc przy stałe wysokim poziomie cukru we krwi, nie mówiąc już o sytuacji, gdy komórki nie reagują na działanie insuliny (insulinooponość)
✔️zaburzenie działania hormonów takich jak leptyna i grelina – po pewnym czasie takiego stylu jedzenia mogą wystąpić problemy z ośrodkami głodu i sytości 🔜 jako konsekwencja jesteś stałe głodny nieważne ile byś zjadł lub głód następuje nawet w godzinę po sytym posiłku – jesz, więc dodatkowe przegryzki i koło się zamyka
✔️ogólne zaburzenia kondycji organizmu takie jak ospałość, brak energii i motywacji, nerwowość – organizm nie ma czasu na regenerację i odpoczynek

⁉️Co więc począć ? 😉

Podzielić swoje jedzenie na dostępy czasowe – tak jak Ci wygodniej – po prostu kilka posiłków dziennie
między posiłkami nie pic soczków, słodkich napojów; najbardziej rozsądne wydaje się picie wody i czarnej kawy ( jeśli nie masz do niej oczywiście przeciwwskazań), gdyż nie wybijają z postu i nie powodują wszystkich wyżej wymienionych problemów.