BURAK – LEGALNY DOPING! 😉🏋️‍♂️⛹️‍♀️🚣‍♂️

Brzmi może śmiesznie, ale nie jest to żart! Burak może poprawić Twoje wyniki sportowe.

✔️Burak zawiera azotany, które są przekształcane w azotyny. Z kolei z nich wytwarzany jest tlenek azotu, dzięki któremu organizm zużywa mniej tlenu do wytworzenia energii (ATP),co oznacza lepszą wydolność. Tlenek azotu rozszerza naczynia krwionośne, a przez to krew jest lepiej rozprowadzana po organizmie. Dzięki temu mięśnie (w tym mięsień sercowy) są lepiej odżywione i wydajniej pracują. Burak wpływa też korzystnie na regenerację organizmu i łagodzi DOMS ( potocznie zwany zakwasami).
✔️zalecana dawka – 300 ml dziennie
✔️„rodzaj” buraka – najwięcej witamin i minerałów dostarczy świeżo wyciskany sok z buraka; jeśli taki rodzaj trunku Ci nie podchodzi najwięcej właściwości zachowa burak pieczony wraz ze skórką lub kiszony ( także w postaci soku). Najgorszym rozwiązaniem będzie gotowanie tego warzywa. Straci ono wówczas najwięcej cennych składników, a indeks glikemiczny będzie wyższy ( warto zwrócić na to uwagę, gdy masz problemy z gospodarką cukrową lub przeprowadzasz redukcję)

Zatem – na zdrowie!