⁉️MAŁO, A CZĘSTO, czy lepiej RZADZIEJ I KONKRETNIEJ ?

Nie zaskoczę Was odpowiedzią, że … to zależy 😆

👉Plusy małych, a częstych posiłków ( powiedzmy 5-6 razy dziennie):
łatwiej dostarczyć wszystkie niezbędne makroskladniki; szczególnie na diecie wysokokalorycznej, gdy zakładamy dostarczenie np.węglowodanów na poziomie „6 woreczków przysłowiowego ryżu” dziennie
może być lżej osobom, które lubią jeść i nie wyobrażają sobie tylko 3 posiłków dziennie bez podjadania – a tego właśnie powinno się unikać, dając organizmowi czas na strawienie i odpoczynek
dla osób wiecznie głodnych lub tym na dużym deficycie kalorycznym często prościej wytrwać bez napadu wilczego głodu, kiedy co 3 godzinki mogą coś wrzucić na talerz
jeśli są problemy z gospodarką cukrową, jedzenie częściej może zapewnić stały poziom energii

👉 A kiedy lepiej mniej np. 3 razy dziennie ?
🔷 często dla niektórych osób na redukcji, czy zwyczajnie odchudzających się jedzenie 3 razy dziennie „ konkretnego posiłku” eliminuje poczucie głodu skuteczniej niż jedzenie malutko, a często, gdyż trudno wtedy o prawdziwą sytość
🔷 to także dobry model żywienia dla tych, żyjących w ciągłym biegu – lepiej zjeść 3, czy nawet 2 solidne porcje o wysokiej wartości odżywczej, niż wyjść z domu i skubać przez cały dzień kanapki na stacji benzynowej, drożdżówkę, czy popijać tylko fit szejki białkowe w aucie pomiędzy kolejnymi spotkaniami
🔷 przy walce z różnymi schorzeniami, kiedy post wykorzystujemy jako narzędzie do nieobciążania układu odpornościowego, czy do samoleczenia organizmu np. przy stanach zapalnych

👉Tak czy siak to na ile porcji podzielisz swoją dietę, nie ma żadnego wpływu na metabolizm, czy spalanie tkanki jeśli tylko „ jesz z głową”

kluczowym jest słuchanie swojego organizmu i wdrożenie w życie takiego modelu, który sprawi ze będziesz czuć się jak najbardziej komfortowo, żywienie będzie wygodne i dopasowane do harmonogramu dnia, a Ty będziesz mieć zapewniony stały poziom energii i humor, a nie stres w stylu „ o boszzz nie jadłam już 3 godz 15 min zaraz umrę” 🤣 lub ”nie, nie, nie mogę teraz zjeść, muszę się przegłodzić i jeść tylko 3 razy dziennie, bo tak napisał ekspert w swoim poradniku, to nic, ze ledwo żyje – wytrwam 💪